כיצד לתכנן תוכן אתר אפקטיבי שיגרום למבקרים באתר האינטרנט שלך להישאר ולקרוא את התוכן.
(תרגום מהבלוג של 3owl.com)
תרגום של מאמר שנכתב בבלוג של 3owl.com
כשאנשים מגיעים לאתר שלך, רוב הסיכויים שהם ממהרים. כולם ממהרים, נכון? אלה שגולשים באתרים הם לא שונים. למעשה, קרוב לוודאי שלא יהיו לך יותר מ-8 עד 10 שניות למשוך את תשומת הלב של המבקרים לפני שהם יצאו מהאתר שלך וימשיכו לגלוש.
על מנת לגרום לאתר שלך להיות מושך ופונה למבקרים, תוכן קצר למראה ויעיל הוא שם המשחק. אנשים רוצים מידע, אבל הם לא רוצים לחפש אותו יותר מדי – אתה צריך לעשות את זה מובן ופשוט ככל האפשר למבקרים.
כמו כן, אל תשכח להבליט את האמינות המקצועית שלך באתר. ברגע שתלמד את הנוסחה, אתה תהיה מוכן ליצור תוכן אתר אפקטיבי שישכנע את הקוראים שלך.
פשוט יותר – טוב יותר
– הגבל פסקאות לשלושה משפטים או לארבעה
– כתוב משפטים פשוטים בשפה בסיסית ככל האפשר
– דבר ישירות לקהל היעד שלך
– כתוב משפטים פעילים – הימנע מכתיבת משפטים סבילים
אפשר סריקה
רפרוף – זו עובדת חיים. אתה יכול לעשות את זה קל יותר למבקרים למצוא את מה שהם רוצים.
– סלק את מה שלא חיוני
– השתמש בגופנים גדולים וקלים לקריאה – 12–14 נקודות זה הטוב ביותר
– לרוב הימנע מכתב נטוי – זה קשה לקריאה
– השתמש בטקסט מודגש להבלטה
– השתמש בניגודים בולטים – טקסט כהה על רקע בהיר זה הכי טוב
– הימנע מבלוקים של טקסט בכל מכיר – קוראים פשוט יסרקו רק חלק קטן מהם וידלגו עליהם
– שלב מילות מפתח בכל הטקסט – הן לקוראים והן למנועי חיפוש
– הימנע מלשון עילגת – אולי אתה תבין את זה, אבל אם מבקרים לא יבינו את זה – זה יצמצם את השימושיות
– הימנע מראשי תיבות או פרש אותם אם אתה מוכרח לכלול אותם – אם קוראים לא יבינו, הם לא יקראו
– אל תקצר אלא אם כן זה הכרחי – קוראים מעדיפים מילים שלמות
כותרות וכותרות משנה
ההימור הטוב ביותר שלך – השתמש בסגנון הפירמידה ההפוכה כשאתה מתכנן תוכן אתר. גש ישר לעניין לפני שתאבד את הקוראים שלך. אחרי שנתת לגולשים בדיוק את מה שהם רוצים, השלם פרטים בסוף.
– הצב מילות מפתח בכותרות ובכותרות משנה
– פרק טקסט לחתיכות קטנות עם כותרות ועם כותרות משנה
– הוסף תבליטים ורשימות בתוך הכותרות וכותרות המשנה
דפי ניווט
עשה את זה קל עבור הקוראים שלך – אל תיתן להם לעבוד על זה. מרבית המבקרים המנוסים יביטו לעבר החלק העליון של האתר או לאורך תפריט הצד בשל קישורי ניווט. אל תגרום להם לנחש או לשחק מחבואים.
– ודא שהקישורים בתפריט צד או בתפריט הראשי באורך שלוש מילים או פחות, אם אפשרי
– הימנע מאייקונים מבודדים – אייקונים צריכים להיות יחד עם קישורים
– חשוב בזהירות על הוספת קישורים לבלוקי טקסט – אתה עשוי להסיח את דעת הקוראים
– מקם קישורים יחד ברשימת תבליטים או ברשימה ממוספרת
– אל תכריח מבקרים ללמוד סדר מוזר על מנת לנווט באתר האינטרנט שלך
הוכח את האמינות שלך
קוראים לא הולכים פשוט להאמין לך – אתה תהיה חייב להוכיח להם שאתה יודע על מה אתה מדבר.
– הכן דף "על עצמי" או דף "אודות" וזהה את עצמך כמוציא לאור של אתר האינטרנט שלך
– הצע קישורים על מנת להוכיח את התעודות שלך
– כלול קישורים בכל אורך האתר שלך לאתרים מהימנים שתומכים בתוכן האתר שלך
קרוב לוודאי שלא תקבל סיכוי נוסף להרשים גולשים – אם הם לא אוהבים את מה שהצגת באתר שלך בשניות הראשונות, הם ימשיכו בדרכם. ככל שתתמקד יותר על פשוט ומתומצת, יש לך סיכוי סביר יותר לשמור על מבקרים מספיק זמן כדי לגלוש באתר האינטרנט שלך.
תרגום של מאמר שנכתב בבלוג של 3owl.com
תגובות לכתבה:
יפה מאוד ! תודה.
מעולה :)
אלה הכללים שאני משתדל לבצע במהלך כתיבת המאמרים.
כל הכבוד ותודה על התרגום.